Nyttig början...

Japp, då var det dags, igår (måndag) började mitt nyttiga liv, och hur många gånger har man inte hört den liksom, hihi. Men seriöst, denna gången är jag allvarlig, det handlar inte om att banta eller liknande, det handlar om att känna sig frisk och sund. Jag tycker om den känslan, att bara känna sig nyttig!

Så, så lite vetemjöl som möjligt, inget socker, ingen CHOKLAD (det är det svåraste) och bla bla bla, inget annat onyttigt, och helst inte äta för sent på kvällen. (om det inte är myskväll). Jag känner mig själv rätt bra vid det här laget, eftersom jag gjort detta ett antal gånger, så jag får ta en "gobit" varje vecka, så att jag har något att se fram emot. Denna "gobit" kan vara exempelvis en chokladbit eller liknande. Denna veckans godbit är dock redan uppäten, mamma köpte semlor, och jag kunde ju inte låta henne slänga min, så jag åt den, hihihihihi*

Men det betyder ju att ingen mer godbit förrens som tidigast måndag nästa vecka. Jag vet att jag klarar detta, jag har gjort deet så många gånger, och lyckats. Min pojkvän har dock aldrig sett mig genoomföra det på riktigt, alltså seriöst. Så hans ord var "jag ger det en vecka", dessa ord lovar jag att han ska få äta upp, för jag är lite starkare än vad han tror. hihi. Jag ser fram emot att börja känna mig sund igen, och förhoppningsvis kommer jag hinna med att träna en hel del framöver. Men för att hinna detta så måste jag plugga nu, så nu är det hejdå så länge. 

 

Hihi* nyttigt mellanmål, (ananasjuice och clementin)

Massa pussar *pussssssssssss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0