Barack Obama

Idag sker det! Barack Obama tillträder posten som USA:s nya President! Personligen tycker jag att det är underbart. han verkar verkligen ha folket på sin sida och rätt inställning till USA óch vad som krävs för att det ska ske en förändring. Jag tror att det är en positiv föränding för USA, dem behöver en ny ledare, med ett nytt förhållningssätt. Att Hilary Clinton fick ämbetet som Utrikesminister kommer säkerligen också att fungera bra. Till en början höll jag på henne och ville se henne som nästa president, så jag är glad att hon i alla fall fick ett högt uppsatt ämbete i Vita Huset.

Jag rekommenderar verkligen att ni läser Barack Obamas böcker, han är verkligen en inspirerande och bra författare. Jag känner till två av hans böcker, försökte få tag på "My father had a dream" men den har varit slutsåld ända sedan han vann valet, istället köpte jag en bok som heter "Att våga hoppas". Denna bok handlar om den amerikanska drömmen och styrkan att råda över sitt egna öde. 

Jag har inte kommit så långt i boken ännu, men ser fram emot att läsa ut den, det som jag läst har varit väldigt bra, jag rekommenderar den för er som vill lära känna Barack Obama. PUSS


 

Kommentarer
Postat av: Lina van der Putten

Stort grattis till Obama, jag tror att han kommer göra sig riktigt bra som president :)

2009-01-20 @ 17:52:39
URL: http://lvdp.blogg.se/
Postat av: Pernilla

äre bara jag som tycker Obama är smyg het?

2009-02-04 @ 18:55:17
URL: http://annapernilla.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0