vardagsliv = bläää

Jag har ett par rädslor här i livet. Jag kan nog tala för oss alla och säga att det finns något som skrämmer oss alla, men den rädsla jag skulle vilja adressera idag är: vardagslivet
     Okay, det kanske lät lite luddigt, men min värsta mardröm är faktiskt, vardagen... Jag vill inte att mitt liv ska bli så enformigt att jag vaknar upp varje dag och vet precis vad jag ska göra, att jag kan planera långt i förväg, för jag vet att inget oväntat kommer att hända, att jag lever ett liv totalt utan rymme för spontanitet. 
   Så vad gör man? Måste alla förhållanden bli vardagliga? Efter att man varit ihop ett tag tenderar ju vardagen att träda fram, dels för att man umgås så mycket att man inte har tid för dem saker som måste göras om man inte låter vardagliga ting störa.
     Men jag har bestämt att vardagen inte ska få ta tag i mitt förhållande med Patrik. Jag vill ha kvar all spänning, all romantik och all spontanitet. Patrik brukar säga "älskling med dig kan det inte bli tråkigt, för ingen dag kommer någonsin bli densamma igen" detta säger han ju i och för sig oftast när jag är totalt tokig och typ freakar. Dock tror jag att det ligger mycket sanning i det, eller jag hoppas det.
     Jag har bestämt mig för att inte låta mitt liv bli vardag, trygghet, rutin och vardag kan vara de värsta ord man kan använda i ett förhållande, enligt mig. Jag vill vara trygg, men inte vara ihop med någon för att det är tryggt, jag har vissa rutiner, men jag låter inte mitt liv styras av dem, visst har jag en vardag, men jag väljer att se bort från den...
     Jag tänker avsluta med någon sorts metafor. "När jag lagar mat, håller jag mig aldrig till recepten!"

Puss


Kommentarer
Postat av: Malin :)

REcept är för mesar som inte vågar prova något nytt på egen hand.. :) stämmer faktiskt allt du skriver ett vardagligt liv passar inte dig inte mig heller men framför allt inte dig.. man bli uttråkad av att göra samma sak dag ut och dag in de e bajjs helt enkelt.



provar man inget nytt dock så blir det lätt så att man hamnar i det som "dem" kallar vardagligt det är något som man skall vara rädd för!

man skall bryta trenden göra något helt oväntat säga oväntade saker som när någon köper något nytt som "jag" inte tycker om då säger jag oftast något i stil med den var fin men den passar dig och inte mig typ.. jag vill inte såra men jag vill inte heller ljuga och säga att jag tycker om något som jag inte gör. som du vet kan jag säga precis vad som helst när som helst och det är det som gör mig till en som inte är vardaglig..



ibland när man gör saker som inte är vardagliga kan man ses som tråkig bara för att man väljer bort något "super kul" till en hemma kväll med sig själv men man måste helt enkelt någon gång bryta den så kallade trenden.

Du vet och jag vet att jag inte tänker gå ut dels för pengarnas skull och plugg osv. men tyvärr kan jag då ses som tråkig men vad fan det är så jag har valt att göra så låt mig era jävla freaks som inte accepterar att man gör något som är oväntat!!!





Jess lill gumman gör saker som är oväntat jag stöttar dig i alla dina val!! Puss gumman pusss

2008-11-19 @ 13:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0