Filosofiskt

Vi här på min lilla skola anser oss vara ytterst kontroversiella, och detta med långa dagar, det är orimligt på något sätt. På grund av ett underbart schema, som vi haft fram till förra veckan, har vi blivit väldigt bortskämda. Idag hade vi egentligen första långa dagen på hela året. Från morgon till eftermiddag.

Just nu sitter jag på filosofilektionen. Det är faktiskt rätt intressant, mycket av min sinnesförvirring kan förklaras genom filosofi, din med Peter, hihi* Panta rei, allt flyter. Ingenting finns egentligen... bla bla bla.. Diskussionen fortsätter och övergår till flygande spagettimonster. Alex hävdar att det inte finns något som säger att dem inte finns, endast för att stödja att hans teori är den rätta. Att jorden och allt runt oss är uppbyggt av atomer. Min ståndpunkt lämnar jag öppen så länge, jag vill spekulera i detta med ingenting, men visst låter det inte riktigt rimligt allt detta med filosofi.

På något sätt har läraren lyckats att få mig att förknippa religion med filosofi, är det rätt? Inte måste det finnas en tro på en gud för att man ska kunna tro på oändligheten, materialism, det är nog mer av min livsåskådning.

"Det här är ju vansinnigt!" - från ett mycket kritiskt klassrum.


Kommentarer
Postat av: Malin :D

hur va den lektionen igår egentligen?? jag var ju inte själv där men hörde att den var lite hektisk..:P Har du anteckningar hoppas jag på att kunna få ta del av dem :)



JAg vill ha tillbaka vårt slappa schema hur ska vi orka ett helt år med detta schema vi måste ju faktiskt vara i skolan :P:PP heheh .. '



Pusss på dig...

2008-11-26 @ 18:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0