KÖRKORT!

Mitt sinne kan beskrivas med ett enda ord: LYCKA!

Äntligen, ÄNTLIGEN har jag fått mitt körkort. Efter att kört i nästan ett halvt år, och tagit lektion efter lektion... Jag hade teoriprovet förra tosdagen, klarade det på första försöket och blev måttligt överraskad, och väldigt glad. Idag, kl 08:15 innefann jag mig på trafikskolan. Strax före halv gick jag ut och gjorde säkerhetskontrollerna på bilen, efter detta varmkörde jag och trafikläraren min. 
    
Igår hade jag dubbel körlektion, och jag tror aldrig jag kört så KASST, men kanske var det bra. Det tog ner mig på jorden, ordentligt! Imorse var jag därför taggad och allmänt fokuserad. Jag var inte så nervös som jag trodde att jag skulle vara, men nervös var jag allt...lagom nervös tror jag... :)

Varmkörningen med trafikläraren och prat med receptionisten gjorde mig lugnare, och jag började acceptera att det enda jag kunde hoppas på var att jag skulle klara av att koncentrera mig i 30 minuter, och inte göra någon tabbe, det var allt upp till mig.

Uppkörningen gick bra. Jag behövde inte parkera någonstans, vilket jag tyckte var lite konstigt trodde nämligen att man alltid fick göra det. Jag körde i rondeller, rödljus, vände och enkelriktade gator. Förutom att det var grymt halt så var det väl inte särskilt svårt, och förutom att jag råkade blinka vänster när han sa höger så gick det väldigt bra! =)

Hihi, kan knappt tro att det är sant! Världens bästa julklapp någonsin! =) 

PUSS på er!  -  *lycklig* 

PS. Tack trafikskolan, ni har alla varit helt underbara! Stöttat mig och hjälpt mig att bli motiverad. TACK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0